جوانان را در خیمه ی امام حسین علیه السلام گرد هم آورید

جوانان را در خیمه ی امام حسین علیه السلام گرد هم آورید

توسط: حامد سلیمان پور

619 بازدید

1390/9/5

ساعت:08:25

آیت الله صادق شیرازی :

جوانان را در خیمه ی امام حسین علیه السلام گرد هم آورید

در آستانه ی ماه محرم الحرام، ماه سوگواری خاندان عصمت و طهارت جمعی از اعضای هیئت امنای تکیه آقا سید حسن در شهر مقدس قم با مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی دیدار کردند و مورد استقبال معظم له قرار گرفتند.

 

 

ایشان در این دیدار ضمن رهنمودهایی راهگشا در تبیین ماهیت دنیا و آخرت فرمودند: دنیا و آخرت هریک بازار است، با این تفاوت که در بازار دنیا کالاهای گوناگونی عرضه و معامله می شود و در بازار دنیا اگر ـ مثلاً ـ کسی سال ها به سوداگری در بازار پارچه باشد، اما چندان توفیقی به دست نیاورد، می تواند حرفه ی خود را تغییر دهد تا به کسب مطلوب و درآمد مناسب برای تأمین نیازهای خود دست یابد.

اما بازار آخرت به این گستردگی و تنوع نیست و فقط یک سوداگری در آن متصور است و آن، معامله با خدای عزوجل و اهل بیت علیهم السلام، یعنی امام حسین و پدر و جد و مادر بزرگوارشان و نُه تن از فرزندان معصوم ایشان است. سرمایه ی سوداگری با این پاکان در دنیاست و کلید ورود به این بازار حسینیه ها، هیئت های عزاداری و احیای شعائر و امر اهل بیت علیهم السلام است. حال اگر انسان در این بازار توفیقی به دست بیاورد، نعمت ها و رستگاری آخرت را از آن خود کرده است و در غیر این صورت ـ خدای ناکرده ـ بهره ای جز زیان نخواهد داشت.
مرجع عالیقدر خطاب به میهمانان تأکید کردند: بحمدالله شما توفیق عمل برای اهل بیت علیهم السلام و تجارت با این خاندان پاک را یافته اید که این موهبت به لطف خدا و همت و تربیت درستی است که از پدران و مادران خویش بهره مند شده اید. از این رو و برای این که دیگران نیز از این موهبت برخوردار شوند، شما بکوشید آن سان که خود پرورش یافته اید، نسلی را برای خدمت به اهل بیت علیهم السلام بپرورانید و برای این کار از فرزندان خود و فرزندان خویشاوندان، همسایگان و دیگر جوانان آغاز کنید و در خیمه ی امیرالمؤمنین علیه السلام و امام حسین علیه السلام و اهل بیت علیهم السلام گرد آورید و بکوشید حتی یک جوان را از دست ندهید.
ایشان افزودند: اگر جوانان بر اساس تربیت اهل بیت علیهم السلام پرورش یابند بسیاری از همقطاران جوان و نوجوان خود را هدایت خواهند کرد.
حضرت آیت الله العظمی شیرازی مدظله العالی در خاتمه تأکید کردند: جوانان امانتی هستند در دست ما و همگی مان نسبت به آنان و سرنوشت شان مسئولیم، لذا باید با تربیت صحیح جوانان و نسل های آینده بر پایه ی دوستی اهل بیت علیهم السلام و سیره ی پاک آنان و واداشتن شان به عمل به آموزه های این خاندان پاک، مسئولیت خود را به انجام برسانیم.

تفسیر روز

سوره بقره آیه 254-251

1402/7/20

تفسیر قطره ای قرآن

فَهَزَمُوهُمْ بِإِذْنِ اللَّهِ وَقَتَلَ دَاوُودُ جَالُوتَ وَآتَاهُ اللَّهُ الْمُلْكَ وَالْحِكْمَةَ وَعَلَّمَهُ مِمَّا يَشَاءُ وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَفَسَدَتِ الْأَرْضُ وَلَكِنَّ اللَّهَ ذُو فَضْلٍ عَلَى الْعَالَمِينَ ﴿۲۵۱﴾ ترجمه : پس آنان را به اذن خدا شكست دادند و...


337 بازدید

حدیث روز

لَنْ یَسْتَکمِلَ الْعَبْدُ حَقیقَةَ الاْیمانِ حَتّی یُؤْثِرَ دینَهُ عَلی شَهْوَتِهِ، وَ لَنْ یُهْلِک حَتّی یُؤْثِرَ شَهْوَتَهُ عَلی دینِهِ.


بنده حقیقت ایمان را در نمی یابد مگر آن که دین و احکام الهی را در همه جهات بر تمایلات و هواهای نفسانی خود مقدّم دارد و کسی هلاک و بدبخت نمی گردد مگر آن که هواها و خواسته های نفسانی خود را بر احکام إلهی مقدّم نماید.

امام جواد علیه السلام

قاسمیه در شبکه های اجتماعی