شیطان شناسی - قسمت 28

شیطان شناسی - قسمت 28

توسط: حامد سلیمان پور

885 بازدید

1398/4/29

ساعت:10:00

 

زنان: مایه ی چشم روشنی ابلیس

در روایت آمده است که ابلیس از زمان حضرت آدم نزد انبیاء می آمده و با ایشان سخن می گفته است. اما بیش از همه با حضرت یحیی بن زکریا(ع) مأنوس بوده، و هنگامی که ایشان از او سوالی می پرسیده پاسخ درست می داده است. در قسمتی از این روایت، حضرت یحیی از او می پرسند:« چه چیزهایی بیشتر مایه ی روشنایی چشمان توست؟» پاسخش این است:

النِّسَاءُ، هُنَّ فُخُوخی وَ مَصایِدی، فَانّی اذَا اجتَمَعَت عَلیَّ دَعَواتُ الصَّالحینَ وَ لَعَنَاتُهُم صِرتُ الَی النَّساءِ فَطَبَت نَفسی بِهِنُّ.

زن ها تله ها و دام های من هستند. هنگامی که نفرین ها و لعنت های صالحان بر من، جمع می شود نزد زنان می روم و به واسطه ی آن ها جانم آرامش و انبساط می یابد.

از نقطه ضعف های مردان، یکی این است که می شود از طریق زن ها تحت تاثیر قرار گیرند. یکی از لغزشگاه هایی که زمینه ی این تاثیر را فراهم می کند ارتباط مرد و زن نا محرم است. شیطان از این قضیه سوء استفاده کامل می کند. شما ببینید در این زمانه چقدر این قضیه باعث انحراف جوانان ما می شود؟ تازه این معضل، شکل مجازی هم پیدا کرده است. دو نامحرم پای موبایل یا تبلت می نشینند و با هم خلوت می کنند. درست است که خلوت فیزیکی نیست ولی فضایی کاملا خصوصی است که کسی دیگر هم به آن راه ندارد. چنان که پیشتر گفته شد این هم مصداق خلوت است. این خلوت ها بسیار لغزنده است و زمینه ی حرام و آلودگی به گناه را فراهم می کند. در تاریخ فراوان مشاهده کرده ایم که برای به زانو درآوردن مردهای پهلوان و قهرمانی که با هیچ حیله ای نمی توان آن هارا به زمین زد، به سراغ زن ها می روند، زیرا زن ها در مرد نفوذی دارد که مرد در مرد ندارد.

البته در روایت داریم که:

المرأة الصالحة خير من ألف رجل غير صالح.

یک زن صالحه بهتر از هزار مرد نا صالح است. جنس زن به طور کلی جنس مذمومی نیست. بانوان صالحه ای در میان مومنین وجود دارند که نه تنها خطری ندارند بلکه دیده و شنیده ایم و خود تجربه کرده ایم که چقدر می توانند در تصمیمات مهم به مردان خود کمک کنند، همان طور که همسر زهیر بن قین چنین کرد. او را تشویق کرد که به این که جواب پسر پیامبر(ص) را بدهد و به او گفت:« اگر این کار را نکنی، بی ادبی است.» و همین باعث سعادت ابدی جناب زهیر شد. چه بساء اگر زهیر تنها بود، اصلا خدمت اباعبدالله(ع) نمی رفت که ببیند با او چه کار دارند. در کنار این موارد متاسفانه هایی هم وجود دارد که باعث لغزش آقایان شده اند. چون زمینه هایی در خانم ها وجود دارد که بستر خوبی برای نفوذ شیطان است، به خصوص وقتی از این طریق به سراغ آقایان می آید

دسته بندی: شیطان شناسی

برچسب ها: شیطان و زنان

تفسیر روز

سوره بقره آیه 254-251

1402/7/20

تفسیر قطره ای قرآن

فَهَزَمُوهُمْ بِإِذْنِ اللَّهِ وَقَتَلَ دَاوُودُ جَالُوتَ وَآتَاهُ اللَّهُ الْمُلْكَ وَالْحِكْمَةَ وَعَلَّمَهُ مِمَّا يَشَاءُ وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَفَسَدَتِ الْأَرْضُ وَلَكِنَّ اللَّهَ ذُو فَضْلٍ عَلَى الْعَالَمِينَ ﴿۲۵۱﴾ ترجمه : پس آنان را به اذن خدا شكست دادند و...


365 بازدید

حدیث روز

مَنْ‏ زَارَ قَبْرَ عَمَّتِي‏ بِقُمَّ فَلَهُ الْجَنَّةُ.


كسى كه عمه ام را در قم زيارت كند پاداش او بهشت است.

امام جواد (علیه السلام)

قاسمیه در شبکه های اجتماعی