فاطمه واژه بی خاتمه - قسمت شانزدهم

فاطمه واژه بی خاتمه - قسمت شانزدهم

توسط: حامد سلیمان پور

79 بازدید

1391/2/14

ساعت:14:48

بنچاق فتنه

دخترم

یهود را

و مسیحیت را

دانشمندانی است

که آنان را راهبان نیز بنامند

و راهبان پاره ای شان تارک دنیا یند

و نیز دنیائیان را

و هماره در انزوا

و به عبادت مشغول

و با چه ریاضت ها

که کمترین حاصلش توان است

توان پیش بینی

و پیش گویی

اینکه آینده چه خواهد شد

و آیندگان چگونه ؟

عمر

و ابابکر

همین دو

که بنچاق بودند فتنه را

و  فساد

و اندیشمندان مصلحت

دست در دست هم داشتند

و با یک اندیشه مشئوم به راه افتادند

تا ببینند راهبان را

و بدانند که در آینده چه خواهد شدن

و این پیامبر را چگونه اش سرنوشتی است

تا اگر آن باشد که خواهند

تظاهر به ایمانش کنند

و آن را که آنان می خواستند چیزی نبود

جز قدرت

جز حکومت

و راهبان بگفتند

او  جهانی است

و جهان را خواهد گرفت

و چه با شتاب که بیامدند

به پیشگاه پیشوای جهان

و گفتند

ما نیز به ایمان باشیم

و تو را ای پاک

پیامبر می دانیم خدای را

و با او بودند

تا آنجا که خطر ها جدی نمی شد

و منفعت ها در خطر نمی افتاد

و بر آن شدند تا نزدیکتر باشند

نه پیامبر را

بل قدرتش را

و حکومت اش را

این بود که به خواستگاری آمدند

فاطمه را

و یکی بود پاسخ هر دو

و آن اینکه :

اختیارش نه با من است

با خداوند است

و اوست که اجازه نمی دهد

و بدیدند نیز که بیامد به خواستگاری

همان

همان که اولین ها همیشه به نامش رقم می خورد

اولین کس که ایمان آورد

اولین کس که نوشت قرآن را

اولین کس که قرآن را حافظ آمد

و ...

و پیامبرپذیرفت

یعنی که خدای پذیرفت

و بدین سان علی شوی شد فاطمه را

و همین ها

چه کینه ها که در سینه های سیاه آن سیه روزان بکاشت

و تا آسمان برگرفت شعله هاش

در همان روز که کوچ بود پیامبر را

و ار تحالش

و آسمانیان چه سوختند تا که شنیدند

خلیفه نه آنست که بایست

و مسلمانان را ابابکر است خلیفه

- خانم

مردم چه ؟!

مردم چه کردند ؟!

- دخترم !

بیت

تبعیت

- با که ؟!

از که ؟!

- ابابکر

- ابابکر ؟!

مردم دیگر چرا ؟!

نشنیده بودند آیا که پیامبرشان می گفت :

علی مع القرآن

و القرآن مع علی

ولن یفترقا !

فانوس قرآن به دست علی است
و علی است که آن فانوس را بدست است

و این هر دو از هم جدایی شان نتوان

یعنی که دیگرها فانوسی شان نیست به دست

پس هدایت را نیز نتوانند

و ندانند

که خود نیز پایشان در گل نشیند

- آری دخترم

شنیده بودند

و چه خوب هم

- پس چرا ؟!

چرا چنین نمودند ؟!

- دخترم !

فردا !

فردا خواهمت گفت .

برنامه های هیئت

تفسیر روز

سوره بقره آیه 164-163

1398/4/31

تفسیر قطره ای قرآن

«وَإِلَهکُمْ إِلَه وَاحِدٌ لاَّ إِلَه إِلاَّ هوَ الرَّحْمَنُ الرَّحِیمُ (163) إِنَّ فِی خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ وَاخْتِلاَفِ اللَّیلِ وَالنَّهارِ وَالْفُلْکِ الَّتِی تَجْرِی فِی الْبَحْرِ بِمَا ینفَعُ النَّاسَ وَمَا أَنزَلَ اللّه مِنَ السَّمَاءِ مِن مَّاء فَأَحْیا بِه الأرْضَ بَعْدَ مَ...


182 بازدید

حدیث روز

عَلَیْکمْ بِطَلَبِ الْعِلْمِ، فَإنَّ طَلَبَهُ فَریضَةٌ وَالْبَحْثَ عَنْهُ نافِلَةٌ، وَ هُوَ صِلَةُ بَیْنَ الاْخْوانِ، وَ دَلیلٌ عَلَی الْمُرُوَّةِ، وَ تُحْفَةٌ فِی الْمَجالِسِ، وَ صاحِبٌ فِی السَّفَرِ، وَ أُنْسٌ فِی الْغُرْبَةِ


بر شما باد به تحصیل علم و معرفت، که فراگیری آن واجب، و بحث پیرامون آن مستحبّ و پر فائده است. علم وسیله کمک به دوستان و برادران، و نشانه مروّت و جوانمردی است، هدیه و سرگرمی در مجالس، و همدم و رفیق انسان در مسافرت؛ و انیس و مونس انسان در تنهائی می باشد.

امام جواد علیه السلام

قاسمیه در شبکه های اجتماعی