اولین روضه خوان امام حسین (ع)

اولین روضه خوان امام حسین (ع)

توسط: حامد سلیمان پور

551 بازدید

1395/7/16

ساعت:20:30

مرحوم آیت الله قاضی می فرمود: محال است در زیر طاق این آسمان خیری به کسی بدهند غیر از کانال امام حسین علیه السلام. یعنی هر خیری به کسی می رسد از عنایت و توجه امام حسین علیه السلام است. اولین روضه خوان ارباب امام حسین علیه السلام، خود خداوند است.

حضرت آدم علیه السلام هنگام توبه وقتی به اسم "حسین" رسید، بی اختیار اشکهایش سرازیر شد و از خداوند پرسید: «"حسین" کیست که وقتی نامش را می برم غمهای عالم در دلم جمع می شود؟». خدا برای معرفی امام حسین علیه السلام شروع به روضه خواندن برای حضرت آدم علیه السلام کرد.

تفسیر روز

سوره بقره آیه 254-251

1402/7/20

تفسیر قطره ای قرآن

فَهَزَمُوهُمْ بِإِذْنِ اللَّهِ وَقَتَلَ دَاوُودُ جَالُوتَ وَآتَاهُ اللَّهُ الْمُلْكَ وَالْحِكْمَةَ وَعَلَّمَهُ مِمَّا يَشَاءُ وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَفَسَدَتِ الْأَرْضُ وَلَكِنَّ اللَّهَ ذُو فَضْلٍ عَلَى الْعَالَمِينَ ﴿۲۵۱﴾ ترجمه : پس آنان را به اذن خدا شكست دادند و...


398 بازدید

حدیث روز

فضلُ یُتَقَرَّبُ بِه العبدُ اِلی اللهِ بَعدَ المَعرفةِ بِهِ الصلاةٌ وَ برُّ الوَالدینِ وَ تَرکُ الحسِد وَ العُجبِ وَ الفَخر.


برترین چیزی که بنده به وسیله آن به خداوند نزدیک می شود، پس از شناخت خدا نماز و نیکی به پدر و مادر و ترک حسد و خودپسندی و تکبر است.

امام کاظم علیه السلام

قاسمیه در شبکه های اجتماعی